walkthisline.blogg.se

En tjej som bor på landet, älskar djur, natur, vänner, familj, resa m.m Har nyligen efter många års upp och nedgångar fått diagnosen Borderline. Jag hoppas att jag äntligen ska få den hjälp jag behöver och lära mig hantera mina xtra starka känslor och kanske göra de till min fördel istället för att stjälpa mig. Jag är en glad tjej som gärna hittar på hyss och bus, jag vill leva och drömmer om att hitta den äkta kärleken och att få en egen familj och leva lycklig i alla våra dagar. Jag drömmer om att bli fri! Fri från ångest, ambivalens, introvert, depressioner, krossat hjärta, låg självkänsla och självhat. Så följ gärna med på resan och tillsammans kanske vi klarar detta!

Dogtown

Publicerad 2013-01-13 15:18:17 i Allmänt

Idag mår jag riktigt illa o konstigt.. Tror de kan va meducinen. Ja biter ihop o hoppas att de blir bättre så jag blir frisk och kan göra nåt åt min fetma:(
Jag är väldigt gråtig idag också, skulle kunna börja böla nör som helst, men ja gör det inte utan ja sväljer och trycker undan ännu mer i min överfyllda box med sorgliga känslor..
 
Jag hörde precis på radio om nån tjej i sthlm som blivit våldtagen av ett gäng killar, jag fattar inte va det finns för sjuka människor! Skjut dem allihop, eller ännu bättre plåga ihjäl dem.. Som "tur" är står ju dessa killar inte så högt i rang i fängelsena så de kanske får va de förtjänar där.. Jag förstår att man kan misshandla nån, inte slå ihjäl men spöa på lite, att sparka och slå på en som ligger fattar jag inte heller. Sjukt. Men att man kan spöa på nån eller "råka" döda nån förstår jag också, inte så att jag säger att det finns några rätt i det. Men, jag kan ändå förstå att det kan hända, att en ganska vanlig människa kan under olika omständigheter göra en sådan sak. Men att våldta eller ge sig på barn eller djur, psykiskt, fysiskt eller sexuellt det fattar jag inte. Då är man sjuk. På riktigt. Enligt mig iallafall, dem kan man utan omständigheter döma till döden eller hellre plåga ihjäl. Att ge sig på barn och djur som inte kan försvara sig, inte förstår, är oskyldiga och godtrogna, det gör mig ont. Man kan se på dessa ögon som från början är lysande glada och nyfikna, ett djur som förlitar sig på människor och ger dem sin villkorslösa kärlek och som blir plågat man ser det så väl i ögonen på dessa djur(o människor) att deras gnista är borta. Det gör mig så ledsen, fruktansvärt att se. Jag kan inte låta bli att lägga mig i om jag ser någon vara dum mot ett djur el barn.
 
Jag ställer mig lite mer på djurens sida, har alltid gillat djur bättre än människor. De är ärligare och trognare. Sedan tänker jag att det finns redan så många som bryr sig om sjuka människor, rädda barn osv Inte lika många som är på djurens sida så därför är jag det. Djuren och naturen behöver oss verkligen nu när vi egoistiska och vidriga människor förstört så mkt. Vi råkade ha tur och utvecklas på så sätt att vi kunde få övertaget mot alla andra levande varelser men istället för att vara tacksamma och värna om djur och natur så tar vi för oss mer och mer och tror att vi är så mycket mer värda och bättre än djuren. Vilket är helt fel, det ser man ju med tanke på vad vi gjort mot vår jord... Om 15 år finns det varken tigrar el isbjörnar kvar i det vilda, många andra djur också som vi ser till att utrota för att vi ska ha mer och mer och mer...
Ganska aggresivt av mig, ja. Men detta är nåt som verkligen gör mig upprörd!
Allt för många skiter i att göra nåt, ja vet många som säger att -jamen, det hjälper inte om jag gör nåt..
Men det gör det visst! Som Bamse brukade säga, nåt med att även om vi är små kan man göra nåt, typ att om alla gör lite så blir det tillslut mkt. Ju fler som gör en liten sak desto större blir det i slutändan.
 
Jag kan väl inte säga att jag gör jättemycket men jag gör lite och det känns väldigt bra. Ofta när det kommer nåt "erbjudande" om att smsa 50spänn till någon katastrof el nån sjukdomsgrej så gör jag det. 50 kr nån gång i halvåret är väl det minsta man kan avvara och ju fler som gör det desto bättre. Även om det är litet är det större än ingenting! Jag är även med i en svensk organisation Djurens Rätt och en mer internationell WSPA tror det kostar typ 200kr/år/st och det går ju till olika djur. Man får hem lite tidningar då och då och ser vad de har gjort för pengarna och vad som behöver göras osv..
Det kan DU också göra, har du ett husdjur eller bryr dig om djur och natur så tycker jag verkligen att DU borde göra det också. Jag lovar att du kommer må bra av det!!
 
Jag menar inte att göra Er illa till mods men tycker det är så viktigt att folk får upp ögonen för verkligheten. Otroligt många vet inte ens vart maten de äter kommer ifrån, att en hamburgare är en ko eller kanske gris. Ännu fler vet inte hur de har levt innan de dog och bara för att det är från sverige betyder det inte att det är bra. Otroligt många djur far illa i vårat "bra" land, vissa plågas och misshandlas med flit och andra har bara fått det som livsöde att trängas i en trång bur eller lada tills de är tillräckligt stora för att dödas och innan åka en lång väg på ännu trängre yta i en transport som de aldrig varit i förut, komma till slakteriet, höra sina kamrater skrika ut sin dödsångest, känna doften av blod osv Lite liknande koncentrationslägren kan tänkas. Detta är verkligheten och räknas inte som "riktigt" djurplågeri med djur som får svälta, gå med sjukdomar, bli slagna osv men det är ändå fruktansvärt fel och plågsamt!! Så jag ber dig tänk efter två gånger, kanske kan man köpa mer vilt, kanske finns det ngt lokalt slakteri, kanske överlever du även om du äter vegetariskt några dagar i veckan...
Själv har jag överlevt i över 20 år på enbart vegetarisk kost;)
Jag säger inte att alla ska va vegetarianer el att de som äter döda djur är idioter men jag önskar fler kunde tänka lite på hur de faktiskt haft när de levde. En älg har ju tex levt ganska fridfullt och lyckligt i skogen, ju fler mindre gårdar som kan få finnas kvar desto mer närproducerat och lokalt kan det bli så slipper de oskyldiga djuren långa plågsamma transporter, trånga uppfödningsvillkor där de massproduceras som nåt slags maskiner fast de är levande varelser med tankar och känslor med som känner smärta och empati, sorg och glädje precis som du o jag!!!
 
Björnar plågas i bla, rumänien, bosnien, kina, indien m.m där de får ligga så här i en bur dygnet runt tills de dör, de töms på galla 3gr om dagen som innehåller nåt ämne som går lika bra att framställa på syntetisk väg. Detta är mkt plågsamt. De utnyttjas även som "dansbjörnar" och de får slåss mot varandra eller hundar tills någon av dem dödar de andra.
 
Glada björnar'
 
Plågade kor i sverige
Ledsna djur som gett upp hoppet. I välfärdens sverige
Grisar i svensk transport
 
Jämför ögonen på dessa hundar...
Glada kor så som det borde vara
 
Nog om detta för nu...
Jag är väldigt sugen på hund. Mer sugen på att ha någonstans att bo iofs, det underlättar ju om man ska ha hund;) Vi har alltid haft mellanstora hundar så jag vill gärna ha en rätt stor hund med kort päls. Finns nog trevliga mindre hundar mer men man vänjer ju sig lite vid det man haft men jag kan tänka mig ännu större än de vi haft.
Vill gärna att mina barn ska få växa upp med djur som jag gjort, tror man mår bra och blir klok av det. Man får lära sig ansvar och empati. Men tills jag förhoppningsvis får egna barn kan jag ju skaffa en hund el två som mina barn:) Jag är sugen på att adoptera. Vet bara en enda som gjort det en bekants bekant typ men det finns flera sidor på nätet med massor hundar från sverige, rumänien, irland, spanien. Tycker det också är en bra ide´som fler borde tänka på. Alla djuren är ju ordentligt kontrollerade i psyket och med sjukdomar osv
Så när jag väl tar steget så får det nog bli nåt härligt hårigt litet (stort) adoptivbarn som jag kan ge min kärlek o trygghet till. Är fantastikst hur djur som blivit så illa behandlade av människor ändå kan lära sig att lita på oss igen och bli glada igen...
All cred till Er som jobbar med detta eller gör något för att hjälpa våra trogna kamrater!!
Brukar kolla på djurpolisen i usa ppå animalplanet. Sånt skulle jag gärna jobba med, finns ju tyvärr inte samma sak här i sverige. Här är det nogare med hur högt det är i taket på ett stall än hur djuren faktiskt mår:( Jag skulle ha svårt bara att inte bli förbannad på människorna som plågat djuren men dem brukar ju oftast få lite rejälare straff än här.. Där kan du få böter, djurförbud och även fängelse för djurplågeri. Här får du väl en liten snäll tillsägelse kanske. Att vara dum mot djur och kvinnor ses ju inte som så allvarligt i sverige.. Att förskingra lite pengar eller råna en bank är ju bra mycket värre...
 Lite adoptivhundar;
 
Ha en fortsatt trevlig söndag och en bra början på ännu en vecka
& kom ihåg att ta hand om varandra och alla levande varelser!! <3

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela