walkthisline.blogg.se

En tjej som bor på landet, älskar djur, natur, vänner, familj, resa m.m Har nyligen efter många års upp och nedgångar fått diagnosen Borderline. Jag hoppas att jag äntligen ska få den hjälp jag behöver och lära mig hantera mina xtra starka känslor och kanske göra de till min fördel istället för att stjälpa mig. Jag är en glad tjej som gärna hittar på hyss och bus, jag vill leva och drömmer om att hitta den äkta kärleken och att få en egen familj och leva lycklig i alla våra dagar. Jag drömmer om att bli fri! Fri från ångest, ambivalens, introvert, depressioner, krossat hjärta, låg självkänsla och självhat. Så följ gärna med på resan och tillsammans kanske vi klarar detta!

Älta lite..

Publicerad 2012-12-04 20:21:29 i Allmänt

Det var det han sa att jag gjorde jämt.. Men här får jag faktiskt det! Och även om de inte är i mitt bästa intresse måste jag göra det lite.. För jag blir ibland tokig av alla tankar..
Att han nu har åkt till australien det känns sådär, har liksom trubbats av lite känslor. Känns som att våra förhållande kansje bara va en dröm. Det känns inte verkligt längre därför känns han som en figur, någon konstig pappbild som jag inte känner. Det är ju inte min fina kille som avgudade mig som alltid sa att man hade tid för en puss å kram, han som sprang efter mig vart jag än gick, som frågade vad jag skulle göra om jag så bara skulle på toa, han som dagen innan han stack sa att det var bara i min fantasi han skulle sticka. Han sa att han älskade mig och att planerna var som alltid, vi skulle ut och resa sedan hitta nåt jobb, boende slå oss ner på lansdet och skapa ett liv å en familj..
 
Så därför är det svårt att fatta!! Hur man kan sticka utan att säga att man inte ska komma tillbaka, sedan inte höra av sig på två veckor och då säga att nu är det bara så här! Ingen ide´att pratat om de som varit för det funka inte..
Men jag tänker att kärleken fanns ju, jättestark var den! och tyckte han att allt bara va mitt fel, att han va tvungen att va arg för att ja var jobbig, han var tvungen att skrika på mig för att jag inte fatta osv men jag tycker att om man säger att man ska resa och jag ger ett förslag och han säger nej dit vill inte jag, har jag då inte rätt att fråga varför och få en bra motivering??
Är det då jag som är knäpp för att jag vill veta när jag säger att det är ett land som jag gärna vill åka till..
Jag tycker också att om han älskade mig så högt som han sa och bara tyckte allt var mitt fel men trodde de skulle bli bättre om ja fick rätt hjälp borde då inte han stanna kvar och se om de faktiskt kanske blir bättre??  Det skulle till mycket problem för att jag skulle lämna honom, i nöd och lust ju!!
 
För mig är det uppenbart att han flyr, eller har jag fel?? Är det jag igen som ältar och leker psykolog?
Men hans mamma var en flyende och hon hoppades att han inte var det, han själv sa att han var en grubblare som inte visste vart han hörde hemma, tills han träffade mig.. Men han hade ändrat sin livsplan ganska drastiskt på kort tid typ 3gr innan han träffade mig och då blev det han&jag-resa-hus-bo/försörja oss på landet men alltså
typ 2-3 veckor efter han lämnat mig och min familj som han inte heller sa ens hejdå till så har han bestämt att han skulle åka till australien som i vissa av våra bråk han var mkt noga med att säga att han inte ville åka till, han hade aldrig haft det som nåt drömland och tyckte mest det var syrt där.. Jag ville åka till australien, det är ett av mina drömland... Vafan!??
Är jag knäpp??
Och han åker med några okända randoms från nån resesajt,, han som inte ens ville träffa våra vänner här hemma..Han är lite av en tyst loner men kan ju tydligen om han vill...
och säkert kommer han hålla på med nån tjej.. fattar det inte, känns så himla lurad!!
 
eller...
 
Önskar jag bara kunde skita i honom helt, tycka lite synd om honom, tänka att han klarade tyvärr inte vara den han ville. Han flyr, men det kommer ifatt på nåt sätt och han är inte helt hjärndöd så han borde också ha tankar och sorg..
Jag kanske förskönade även detta förhållande? Som jag alltid gör, som jag har tagit dem i försvar-fast jag vet att det varit fel, så fel... Kankse var de likadant nu, för jag hade ju lite signs från början jag inte gillade men å andra sidan ingen är perfekt.. Jag var ju så kär, och han med, därför är det svårt för mig tt fatta hur man kan älska nån så högt och sedan bara klippa ll kontakt och allting från att ha dygnat med varann ett halvår i sträck!
 
 

Hjälp mig! Ge mig tips, råd, era erfarenheter.
Tänk på att ja är lite känslig bara om ni ska skälla på mig;)
Men jag vill gärna ha era åsikter/tankar...

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-12-05 09:58:28

Hej, Läser dina rader och förstår att du är superledsen och förvirrad över att det inte blev som ni planerat. Ett liv tillsammans. Du känner dig säkert lurad och övergiven. Hur många gånger du än "ältar" och undrar varför, lika många gånger lär du bli ledsen och förvirrad över vad som egentligen hände. Den här killen som du byggt upp en dröm-framtid ihop med, gjorde nog samma sak. Fantiserade och drömde om ett liv med dig på en gård någonstans. Så gör vi alla när vi är hysteriskt kära och "galna". För det blir vi när lyckan är total, galna. Glömmer helt bort det logiska och praktiska och vardagen. Det finns liksom inte på kartan att tänka på hur ska vi få in stålar till att uppfylla alla drömmar. Resa runt jorden - med vilka slantar då? Arbeta - med eller utan utbildning? Skola - vart och vad? Barn? Allt detta existerar inte just när vi är som lyckligast. Börjar man sedan skrapa lite på "lyckan" så kanske den inte är så fin, trots allt. Lite undanflykter, lite konstiga nödlögner, tycker inte si eller så. Smågnabb och rätt som det är försvinner den där snubben som man var så inni bubblans kär i. Vad blev kvar. Jo, en jäkla massa tårar, gräsliga fantasier, tomhet och självömkan. Duger jag inte? Vad sa jag som var fel? Ful? Fet? Mager? Finnig? Tusen frågar och ett jäkla ältandet är satt igång, dag som natt. Fullständigt meningslöst. Det gör bara ont. En sak är helt säkert. Du HAR inte sagt något FEL. Du ÄR fin. Du HAR känslor. Du KAN och VILL leva ett härligt liv. Men du valde fel. Du la all energi på en kille som inte var lika ärlig som du. Han blev kanske rädd och enda vägen ut var att sticka. En sån kille kommer aldrig stanna. Han kommer alltid vara på flykt. En sån kille ska man hålla sig jäkligt långt ifrån. Han tar bara det han vågar. Ingen vill bygga bo med en som inte finns kvar när vardagens klocka börjar ticka...
Nu blev det ett långt inlägg men jag önskar av hela mitt hjärta att du finner tillbaka till Ditt liv. Det liv som DU vill leva och inte genom någon annan. Ha en fin dag kära Du, hälsar Eva i Malmö. PS. Gör något idag som gör DIG glad! Kanske en snölykta som lyser upp när eftermiddagen kommer! Allt gott!!!

Svar: Hej Eva! Tack för dina kloka ord! Du får nästan alla rätt, är ju precis så jag känner och jag vet att jag inte är ensam och jag vet att det förhoppningsvis går över men är just nu så svårt att bara gå vidare. Jag trodde jag hade haft min beskärda del av detta, jag har ju sökt ett bra stabilt förhållande länge nu..men icke!Sedan har du ju rätt i att jag inte bara kan klandra mig själv och nedvärdera mig själv mer. Det du skrev om att en sån kille alltid kommer fly och hur skulle han vara att leva med i framtiden var riktigt bra och nåt jag behövde höra just nu! För du har ju så rätt i det, jag har själv tänkt så några gånger när det var vi då jag ibland tyckte han var lite omogen/ego/ansvarslös men sen sköt jag bort de tankarna och tänkte att det går över.. Får väl på sätt o vis va glad att det hände nu och inte när vi satt oss med hus el barn.. Men är fortfarande mkt förvirring och smärta kvar av att bli ensam igen, trodde ju han var så bra:( Hoppas du haft en härlig dag! Min har varit ganska okej ändå!
walkthisline.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela