walkthisline.blogg.se

En tjej som bor på landet, älskar djur, natur, vänner, familj, resa m.m Har nyligen efter många års upp och nedgångar fått diagnosen Borderline. Jag hoppas att jag äntligen ska få den hjälp jag behöver och lära mig hantera mina xtra starka känslor och kanske göra de till min fördel istället för att stjälpa mig. Jag är en glad tjej som gärna hittar på hyss och bus, jag vill leva och drömmer om att hitta den äkta kärleken och att få en egen familj och leva lycklig i alla våra dagar. Jag drömmer om att bli fri! Fri från ångest, ambivalens, introvert, depressioner, krossat hjärta, låg självkänsla och självhat. Så följ gärna med på resan och tillsammans kanske vi klarar detta!

Fredag

Publicerad 2013-02-15 18:39:37 i Allmänt

Tiden går så fort! Har haft ganska mycket för mig denna vecka. Går också väldigt mkt upp och ner hur jag mår. Skiftar fort från att vara glad, förväntansfull, hoppfull och känna att livet kanske kommer ordna till sig till slut, till att känna ångesten komma tillbaka, hopplösheten, värdelöshetskänslorna, ensamheten, sorgen smyger sig på i nästa stund.. Har därför funderat på om jag kanske ska börja med att ta medecinen jag fått, var ju inte bara antidepp utan också ångestdämpning och väldigt mild sådan. Jag är ju inte direkt för medecin och tycker absolut inte man ska ta nån utan att gå i terapi också men det gör jag ju. Att bara testa en sväng kanske kan va nåt ändå, en stund i livet kan man ju behöva lite extra skjuts och är det så att jag blir för likgiltig eller inte känner nåt eller bara mår sämre går det ju faktiskt att sluta!
 
Ska ju snart börja på MBTn också, ska byta psykolog från min tjej till en kille!! En man... kanske typ knappt 40 år med långt hår(det gillar ju jag, långt hår alltså inte 40årinhar) men jag tror inte jag kommer bli förtjust i honom iaf!
Vore ju lite typiskt mig, men Nej. Jag tycker bara det är lite jobbigt med en kille, känns som att han kommer ta parti för killarna och att jag inte kommer kunna prata med han på samma sätt men min tjej tyckte ändå jag skulle testa. Hon sa att det kanske var bra för mig att ha "en man i mitt liv som jag bara hade ett proffissionellt och plutonskt stabilt förhållande" med.. Jag tror hon har rätt! Nu fick jag iaf träffa han igår och det blev succe´!! Han var lite seg som killar kan va, kunde inte skriva o lyssna samtidigt;) men han var lite humoristisk och ironisk precis som jag! Så jag kunde också vara sådan, tror även han kommer att kunna pressa mig lite på sätt som jag kanske är lite obekväm i men som ändå är bra för mig! Så de kändes väldigt bra, som om vi träffats många gånger och jag kunde säga det mesta till han så det blir nog riktigt bra.. Hoppas jag!
 
Har också gått rätt bra med ätandet å motionen. Jag och "Doris"hunden har varit ute och både gått och åkt skidor! Riktigt kul, har kört lite crosstrainer också och ätit skapligt bra. Har fått i uppgift att fylla i en matdagbok av min ätstörningskvinna. Nog för att jag fuskar och inte fyller i varje dag men tror att det hjälpt mig lite då man ser mer svart på vitt hur man äter och börjar fundera lite på olika orsaker till att de ser ut som de gör vissa dagar. Vill ju inte att de ska se allt för hemskt ut att visa upp heller;) Har också fått lite annan motivation då jag känner att jag vill bli smal igen! Vill inte känna mig obekväm och känna valkarna trilla ut ur kläderna hela tiden. Är förbannad att jag lät mig jangsera(stavas det så?) när jag var i så himla fin form. Men nu äre som de är och jag ska banne mig dit igen! Utan honom... Han är tyvärr opålitlig också kom jag på...Tyvärr.. Men de vet Ni väl redan;) Synd bara att varje gång jag känner mig lite smalare ser jag en michelinvalgris i spegeln...ehh
 
Nu ska jag börja laga lite mat, squash lasagne ska jag prova.. Ska ju va rätt nyttigt, ingen pasta iallafall med osten får va med... Hoppas Ni får en riktigt härlig fredag kväll! Jag kommer skriva mer snart, har mycket jag vill få ur mig men känns som att ja inte hinner..
Imorn får ja lite besök av några av mina tjejer så de blir nice!
Må så gott, ta hand om varandra och kom ihåg att alla är vi värdefulla OCH kommer bli lyckliga en dag...!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela