walkthisline.blogg.se

En tjej som bor på landet, älskar djur, natur, vänner, familj, resa m.m Har nyligen efter många års upp och nedgångar fått diagnosen Borderline. Jag hoppas att jag äntligen ska få den hjälp jag behöver och lära mig hantera mina xtra starka känslor och kanske göra de till min fördel istället för att stjälpa mig. Jag är en glad tjej som gärna hittar på hyss och bus, jag vill leva och drömmer om att hitta den äkta kärleken och att få en egen familj och leva lycklig i alla våra dagar. Jag drömmer om att bli fri! Fri från ångest, ambivalens, introvert, depressioner, krossat hjärta, låg självkänsla och självhat. Så följ gärna med på resan och tillsammans kanske vi klarar detta!

Aj

Publicerad 2013-01-14 20:58:58 i Allmänt

Jag har ont, så ont... Vet inte om de har med medicinen el mitt fysiskt nedsatta eller att jag bara äter socker o kolhydrater men det går inte över. Jag vet att det bara är jag som kan ändra på detta, men jag kan inte! Ingen förstår, de kan inte se under mina lager av smink, mitt påklistraade falska leende och min tomma blick vänder jag bort i rätt tid innan tårarna och smärtan lyser igenom. Jag kan inte låta bli att tänka på honom och vad han gjort mot mig. Att jag lagt hela mig och mitt liv i hans händer, jag litade på honom. Trodde jag var klar med den här delen.
Smärtan inom mig gör så ont, den river och sliter ner mig håller mig nere på botten av det svarta hålet, jag får kämpa för att komma upp och få luft ibland för att inte förloras helt i det mörka djupet. Men jag orkar inte ta mig upp, finns inget där som lockar mig, jag orkar varken psykiskt eller fysiskt. Jag vill göra mig själv illa, repa, rista in och skada min hatade kropp som bara blir större för varje dag jag trycker i mig det enda sällskap jag har. Vill förflytta smärtan inuti till utanpå för jag  vet att dessa skador läker, ärren bleknar men skadorna och ärren inom finns ständigt där, blödande och redo att brista och gå upp när som helst. De är infekterade och gör mig illa varenda sekund. De hindrar mig från att leva ett normalt liv, att se mig i spegeln, att vara nöjd med mig själv, att gå ut med stolthet i blicken, att göra något jag vill vad jag nu vill, att vila tankarna från den jagande ensamheten och sorgen. När jag äntligen somnar och lyckas sova utan att drömma om honom vill jag aldrig vakna, vill inte möta den sorgliga, smärtande verkligheten.
 
 
Var inte oroliga, jag är för feg för att ta livet av mig. Plus att en liten jävla del i mitt uppfuckade jag hoppas fortfarande på att jag ska förtjäna lyckan en dag...
Man kan tycka det är ett egoistiskt och fel val att ta sitt liv men enligt mig med facit i hand vet jag att det tar jävligt mycket guts och man måste ha en oerhörd smärta inom sig för att klara av detta så jag förstår dem som gör det. Ska man leva för att göra andra glada bara om man själv har tappat allt? Sedan önskar jag såklart att alla kunde få den hjälp de förtjänar och kunna få leva ett drägligt liv så de slipper göra sådana saker..
Så nej jag ska inte ta mitt liv men just nu känns det bara inte som att jag har så mycket att leva för..
Hoppas Ni mår bättre!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2013-01-15 19:59:43

Hej vännen! Inte kul när allt känns dystert. Men du, skit i sockret och alla kolhydrater. Det är kass. Riktigt dåligt. Både för kropp/knopp och själ! Dessutom blir man trött och seg och hjärnan helt mosig. Försök med lite goda frukter om sockersuget blir för stort. Hur går det med vovven? Är du ute i snön och leker? Antar att det är snö där du bor. Här i Malmö har det snöat massor och är helt vitt och faktiskt jättefint. Lite julstämning igen:-). Drar till London några dagar och ska bara muuuuusa. Må så gott och hoppas på god bättring, hälsar Malmöladyn

Svar: Här är vitt och vackert också men i och med min fysiska "nedsatt" blir det inte så mkt lek el motion alls. Jag vill verkligen börja nu men det går verkligen inte, blir anfådd av att bara gå i trappan och tycker inte pencillinet har gjort nån verkan alls så imorn hoppas jag på en ny tid och grundligare undersökning och hpppas det är nåt lättåtgärdat! Vad härligt det låter med några mysdagar i London:) Hoppas det blir riktigt trevligt! Njut av lite extra engelsk english breakfast tea o scones el liknande:)
walkthisline.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela