walkthisline.blogg.se

En tjej som bor på landet, älskar djur, natur, vänner, familj, resa m.m Har nyligen efter många års upp och nedgångar fått diagnosen Borderline. Jag hoppas att jag äntligen ska få den hjälp jag behöver och lära mig hantera mina xtra starka känslor och kanske göra de till min fördel istället för att stjälpa mig. Jag är en glad tjej som gärna hittar på hyss och bus, jag vill leva och drömmer om att hitta den äkta kärleken och att få en egen familj och leva lycklig i alla våra dagar. Jag drömmer om att bli fri! Fri från ångest, ambivalens, introvert, depressioner, krossat hjärta, låg självkänsla och självhat. Så följ gärna med på resan och tillsammans kanske vi klarar detta!

HamsterJul

Publicerad 2012-12-04 19:58:04 i Allmänt

Veckorna går, jag vet knappt vilken dag det är.. Helgen blev väl ganska okej trots allt..Tror jag..
Var kvar hos min vän ett tag på lördagen sedan åkte jag hem och åt hemgjord pizza med föräldrarna, kollade film.
Söndagen sov jag nästan bort hela, sen det vanliga, serier och ätning..
Hade tänkt bättra mig i veckan men det liksom går inte, kan inte låta bli att äta!!

Var hos psykologen idag och fick reda på att jag inte får min mbtbehandling ännu, måste stå i kö! Blir så trött på sjukvården, men jag hoppas någon hoppar av så jag slipper vänta minst ett halvår till!
Känns så hopplöst.. Har ju liksom inget att göra, min kompis pappa frågade vad jag tänkt och det var nära på att jag började gråta!! För jag vet ju verkligen inte!! Jag trodde ju lixom att jag hade allt spikat, min framtid var ju äntligen safe..efter 10års drifting i mitten av ett stormigt hav så hade jag funnit min hamn.. Men tji fick ja!
Har ibland tänkt att vissa kanske inte var meningen att de skulle leva eller att de skulle få vara lyckliga.. och jag skulle vara en av dem.. Men jag vet att jag är en rätt bra person och jag har ju ett hopp om kärlek och lycka nånstans men varför räcker det inte nudå!!??
Inte för att ja önskar illa åt nån annan men kan inte sorgerna och motgångarna delas upp lite.. Är det meningen att vissa ska flyta på tur genom livet och andra ska kämpa i gegga varje jävla steg..
 
och snart är det jul...!!
Hade sett sååå mkt framemot det att äntligen få va lycklig och kär och inte bara deppig och ensam, att vara fler än tre o en doggy runt bordet. Så de känns deppigt, men jag har ändå alltid gillat julen så hoppas att de goda känslorna övervinner de mörka!
Hoppas Ni haft en bra dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela