walkthisline.blogg.se

En tjej som bor på landet, älskar djur, natur, vänner, familj, resa m.m Har nyligen efter många års upp och nedgångar fått diagnosen Borderline. Jag hoppas att jag äntligen ska få den hjälp jag behöver och lära mig hantera mina xtra starka känslor och kanske göra de till min fördel istället för att stjälpa mig. Jag är en glad tjej som gärna hittar på hyss och bus, jag vill leva och drömmer om att hitta den äkta kärleken och att få en egen familj och leva lycklig i alla våra dagar. Jag drömmer om att bli fri! Fri från ångest, ambivalens, introvert, depressioner, krossat hjärta, låg självkänsla och självhat. Så följ gärna med på resan och tillsammans kanske vi klarar detta!

Små stunder

Publicerad 2012-11-24 18:46:48 i Allmänt

Har precis varit ute med ett glas vin och en cigg, sitter i en kompis lgh över helgen, hon är inte hemma men jag är här för att kunna synda ifred.. Hetsäta, dricka vin, röka.. Jag dränker min ångest i tvserier som får min värld att försvinna för en stund. Små stunder någon gång ibland kan det kännas bra, jag ser ett ljus en framtid, en chans att lära mig må bättre, att hitta mig själv, att uppfylla mina drömmar men de stunderna är så otroligt korta, sedan kommer verkligheten ifatt. Frågorna varför han lämnade mig, var det inte på riktigt. Hur ska jag kunna gå vidare?
Jag bor hemma hos mina föräldrar är snart 28år, har inget jobb, några vänner men de har egna liv, föräldrar som jag inte kan prata med, hur mkt jag än önskar att jag kunde visa dem mina käsnlor går det inte! Jag vet inte om jag tycker synd om dem att de fick en så misslyckad dotter eller om jag är rädd att de ska svika, genom att säga fel saker el inte förstå mig. Jag kan inte öppna mig och jag kan inte gå vidare.
 
Jag älskade honom av hela mitt hjärta, vi hade allt planerat, jag sa upp jobb lgh allt för att flytta in hos föräldrarna med honom för vi skulle ut och resa en längre tid sedan komma hem skaffa jobb, nånstans att bo, bilda familj..
Drömmen var att bo på en gård och kunna försörja oss på detta, är ju fortfarande något jag vill men svårt rent ekonomiskt, fysiskt och psykiskt när jag är själv.
 
Jag har redan bott i lgh, har träffat de killar som finns i närheten, gått på fester, krogen, rest osv jag känner som att jag sitter fast! Måste hålla mig i krokarna då jag förhoppningsvis äntligen ska få KBTbehandling 2gr i veckan 1,5år så jag kan inte bara sticka som han gjorde.. Jag vill ju må bra jag vill ju lösa allt men jag känner mig så okapabel.
Vet inte vart jag ska ta vägen, vad jag ska göra, såg ju en lösning förut, jag hade äntligen hittat killen i mitt liv och skulle kanske va gift och ha familj i tidig 30årsålder men nu är allt borta!!
 
Jag vet att jag ska älska mig själv och göra saker för min skull men en av mina starkaste drömmar är att ha ett vanligt liv, bo på landet, ha djur, vara gift, ha barn inom några år och ha någon att älska som älskar mig lika mycket!
Har bara haft den kärleken en gång på 27 år så vet inte hur jag ska kunna gå vidare och förstår inte hur han kan om det betydde lika mycket för honom...
..........

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-11-28 18:04:44

Hej kära Du! Hittade din blogg via Maggan. Tack för att du så öppet och ärligt beskriver dig själv. Livet är tufft och "käftsmällarna" kommer och går. Så är det. Är lite äldre än du men känner så väl igen mig i dina tankar. Skönt att få en "diagnos" men det löser inte särskilt mycket, eller hur. Tror att med hjälp av pennan, kommer du komma långt. Du skriver fantastiskt! Jag kommer följa dig och komma med hejarop på vägen. Allt gott till Dig!!! Eva

Postat av: O.

Publicerad 2012-11-28 18:19:02

Hej!
Hittade också hit via Maggan.
Det var verkligen gripande läsning, och känner igen mig i mycket. Har dock ingen diagnos själv. Kanske är dags att prata med ngn.

Har du ngn mail man kan nå dig på förresten?

Kram så länge och tack för att du tog upp ett viktigt ämne!

Svar: Hej o tack! Jag tycker också det är ett viktigt ämne som inte tas upp så ofta och inte på rätt sätt men det finns fler som oss och det går att komma ur med rätt hjälp och tid.. Skicka ett mail om du vill, skrev adressen i ett inlägg kram
walkthisline.blogg.se

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-11-28 19:23:25

Hejsan!

Hittade hit via Magdalena och jag blev helt häpen när jag läste,- så mycket jag kände igen mig med. Har fått diagnosen Bipolär som liknar Borderline lite efter vad jag har förstått...ingen dag är den andra lik och det är kaos hos en själv. Hur mkt man skadar sig själv var något jag verkligen kunde relatera till i det du skrivit och känner då att, Oj finns det andra som har det likadant...!?!

Skickar iaf en styrkekram och skulle gärna höras av ngn gång.

//

Svar: Vi är inte ensamma och vi är bra!! Svårt att komma ihåg - men sant!Bara o skicka mail om du vill:)
walkthisline.blogg.se

Postat av: Carina

Publicerad 2012-11-29 20:35:53

Hejsan Carrie. Vad super bra du skriver. Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig. Vet inte om jag har borderline, men jag känner och har känt precis som du. Jag har däremot en icke fungerande sköldkörtel.

MVH Carina

Svar: Tack så mycket! Det är bara att maila:) skrev adressen i tidigare inlägg
walkthisline.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela